2012. április 19., csütörtök

Szárazság

Eddig az évben 15 esős nap és 39,5 mm eső esett Tarjánban.
Márciusban egy csepp sem ebben a hónapban meg csak 9,8 mm. Szóval ez igen
karcsú!
Porszáraz minden. Gondolni sem lehet pótlás telepítésre. Pedig a hiányokat jó lenne folyamatosan
pótolni, mert a végén nem lesz miből bort szűrni.
Még a komposztálóban felhalmozott cuccokat is be kellett
locsolnom az otthoni kertben. A szomszédok és a mi kertünkben összegyűlt
szerves hulladék az én komposztálómban landolt a tél végén. Lassan meg kéne
forgatnom ezért megpiszkálgattam egy kicsit. Szomorúan konstatáltam, hogy
csörgősen száraz az egész. Pedig, ugye a komposztálónak egy erdő avaros
talajára kellene hasonlítania, ahol minden nedves korhadásban van, és boldogan
burjánzik benne a rovarok és gombák töménytelen serege.
Most kezdem beleásni magam a permkultúra alapjaiba,
itt nagy jelentősége van a jó minőségű komposztnak. Palántákat is nevelem már,
ipari mennyiségben. A melóhelyemen az ablakban napos meleg helyen burjánzanak a
kis növénykék.

1 megjegyzés:

Exian írta...

Sajnálattal olvasom, hogy szárazság van nálatok. Nálunk szerencsére egy picit jobb a helyzet, gyakorlatilag folyamatosan van kisebb-nagyobb eső, éppen jól nedves a talaj, legjobb állagú az ásáshoz, kapáláshoz, így a héten már 4 sort sikerült felásnunk könnyen, gyorsan. Én tavaly voltam hatalmas gondban a szárazság miatt: épp akkor nem esett, amikor kellett volna (április és június), így a hajtásaink parányiak lettek és a tőkepótlás gyötrelmes volt a száraz talajban.