2010. szeptember 28., kedd

Szüret utózönge

Kokó mesélte, hogy eljutott élete egyik marginális pontjára, még a szüret reggelén, amikor föltette azt a kérdést Csabának, amit soha nem gondolta volna, hogy föl fog valaha tenni. A kérdés így hangzott: "Csaba, szerinted az OBI-ban vagy a TESCO-ban nagyobb a gumicsizma választék?"
Jólfizetett, megbecsült, világot látott mérnököket süllyesztettem a paraszti munka és megjelenés mocsarába. Íróasztali puhányoknak szerveztem egész napos vájnvellnesssz edzsésprogramot.


A ládák elmosogatása egész héten esti programként szerepelt. Andris imádott a magasnyomású mosóval lespriccelni, én már kevésbé élveztem a dolgot. Az elpakolás most valahogy nagyon lassan ment.
Pénteken ellenőriztem a forrásban lévő borokat. Nagyon szépen pezseg minden tartály. Kaptak egy kis élesztőtápsót is, nehogy kénhidrogénes legyen az erjedés. Természetesen a lemenetelkor meggyújtott gyertya mindvégig ott égett az ászokfára lerakva.
Lefejtettem a tartósításra szánt mustot is az üvegballonokból, ezek öt napja kaptak egy bentonitos derítést. Műanyagkannákban hazahoztam az egészet és szombaton le is palackoztam.
Hazahoztam a maradék törkölyt is. Ez már keményen forr a kis hordókban, néhány hónapon belül ez is tökéletes lesz, és indulhat a pálinkafőzés tavasszal.

Nincsenek megjegyzések: