2009. december 11., péntek

Kérdések és válaszok II.

Amióta elindult a blog néhányan megkerestek, hogy lássam el őket tanáccsal a borászat rögös teendőivel kapcsolatban. A feltett kérdésekre megpróbáltam legjobb tudásom szerint válaszolni – egy kezdőborász osztja az észt. - Ezeket most név nélkül közzéteszem, hátha másnak is hasznára válik.
 
Kérdések:
Elnézésedet kérem a zavarásért, de én is kezdő borász vagyok, és szeretném tudni egy kicsit részletesseben, hogy mi az hogy -alapkénezés-. Mit kell érteni az alatt, és mi a munka folyamata.

Válaszom:
A kénezés szerepét részletesen leírja a Kezdőszőlész blogon Spicc kolléga itt: http://kezdoszolesz.blogspot.com/2007/12/borr-vls-tja-iii-bor-knezse.html
Nálam ez most úgy ment a gyakorlatban, hogy a hordóból szüretelő kádba fejtettem a bort (a seprő a hordó alján maradt). Megnéztem, hogy hány liter a tejfehéren pompázó bor a kádban és 100 literenként 1 deci 5%-os (Unikén) törzsoldatot öntök hozzá, és jól elkeverem. Ez 50 mg / literre emeli a kén szintet a borban. Ez segít letisztulni a bornak és nem hagyja megromlani. Én úgy hívom az ez utáni időszakot, hogy megsértődik a bor. Kell neki két hónap, hogy szépen kinyíljon és igazán megmutassa mi lesz belőle. Ebből az 50 mg kénből elég sok lekötődik, a megmaradó részből lesz a szabad kénessav. Ez a lényeges, mert ez adja az antiszeptikus hatást, ennek a szintjét kell megmérni titrálással (házi borteszttel), és beállítani 30-40 mg / literre, bor savasságától függően.



Kérdések:
Most azt szeretném tőled megtudni, hogy a neten milyen formában, és hol lehet találni olyan hirdetést, vagy fórumot ahol borászati felszereléseket adnak-vesznek? Nekem is kellene több minden, mivel kezdő vagyok, de egy háti permetező- jó állaptu- kellene legelőször. Nem tudom, hogy az újnak mi az ára.


Válaszom:
Én az Expressz-en szoktam rákeresni a hiányzó dolgokra. Sok pincefelszámolás cuccait teszik fel, bár még soha nem vettem semmit így. Valahogy nincs bizodalmam a kétes eredetű rég nem használt eszközökhöz. Ki tudja milyen gyomirtó maradvány száradt bele.
Van még az http://apronet.hu/ és a http://teszvesz.hu/ . Ezek a legnagyobb hirdetési oldalak.



Kérdések:
A segítségedet kérem abban, hogy vettem egy motoros háti permetezőt, de valamilyen okból, csak vízszintesen viszi a permetszert, úgy, hogy a gyümölcsfákat nem tudom megpermetezni. A levegőt fújja, csak a permetszert nem viszi. Arra kérlek ,ha tudsz, adj tanácsot, hogy mit csinálhattam rosszul az összerakásnál, vagy adj valakinek az e-mail címét, aki tudna segíteni.
ui:a gép kínai gyártmány ,a tescóban vettem. kérlek, írj a blogodban folyamatosan a tavaszi zöldmunkákról, valamint az időszerű növényvédelemről, milyen permetszerekkel kell védekezni a szőlő különböző betegségei ellen. stb...


Válaszom:
Sajna nem vagyok nagy szakértője a permetezésnek, mivel ezeket a munkákat egy helyi erő csinálja nekem nagy géppel.
Szőlősgazda írt egy bejegyzést a permetezésről, Ő saját maga csinálja háti géppel ezeket a munkákat is: http://szolo.blogspot.com/2009/04/permetezesi-menetrend.html
Talán Ő tud neked segíteni.
Zöldmunkáról lesznek bejegyzések, csak a telepítés most nagyon lefoglalt.

Nincsenek megjegyzések: