2009. május 7., csütörtök

Telepítés előkészületek

Mint említettem, elkezdtem a szőlő nekem tetsző fajtákkal való betelepítését. Ennek első lépése a Sárgamuskotály fajtával való pótlás volt.És most elkezdtem a felkészülést a nagy melóra is. Összetrombitáltam az ismerősöket egy kis testmozgásra, eddig heten jelentkeztek, de szerintem nem tudják mire vállalkoztak.
Megrendeltem az oltványokat is, 200 db Hárslevelűt és 200 Irsai Olivért. Az erdő felöli két sorba Irsai kerül, mert itt az ősz és a kis légmozgás gyorsan rohasztja a szőlőt. A Muskat Ottonel még nem szüretelhető szeptember elején, de az Irsai igen. Ebből terveim szerint egy korai könnyű, friss bor készül majd, és talán segít minden évben ráhangolódni a szüretre.
A hárslevelű igazán jól érzi magát a Mátrában, régi magyar fajta, ami igazán komplex és hosszan érlelhető borokat tud teremni.Ezen praktikus és önző szempontok miatt választottam a telepítendő fajtákat.
A telepítés igazi Achilles-sarka a víz. Minden tőke telepítéséhez kell minimum 5 liter. Ez négyszáz tőke esetén 2000 liter. A meglévő vízhordó ballonjaimat kiegészítettem néhány 50 literes hordóval, így ha az üvegballonokat is bevetem, 550 litert tudok kiszállítani a szőlőbe. Enyhén szólva is karcsú, de ezzel kell beérnünk, jó sokszor kell majd fordulnom. Utánfutót bérelek, megtöltök mindent vízzel amit csak tudok és reménykedek, hogy a telepítés után esni fog az eső.

Nincsenek megjegyzések: