2009. május 29., péntek

Kert otthon

Keresztapámmal beszélgettünk, és felmerült, hogy melyikünké a nagyobb. Szóval az enyém most ekkora.


Április végén ültettem néhány tőke csemegeoltványt a kertbe, a kocsibeálló köré. Lugas lesz belőle, hogy az árnyék mellett egy kis gyümölccsel is szolgáljon. Úgy válogattam a fajtákat, hogy viszonylag korán érő rezisztens csemegeszőlők legyenek. Otthon nem nagyon akarok permetezni, csak amit nagyon muszáj és a lehető legkíméletesebben. Mivel nincs sok szőlő a környéken, nem lesz kitéve nagy fertőzési nyomásnak. A viszonylag rövid tenyészidő azért szükséges, mert a domb teteje ahol lakunk egy kicsit hűvösebb, mint amit a szőlő szeret.


Ilyenkor minden kivirul, nekem meg bedurran az allergiám.



A kertet próbálom a lehető legegyszerűbb módon gazmentesen tartani, de mivel nem túl kicsi területről van szó, ezért trükköznöm kell. A bokrok alját geotextillel takartam le és erre tettem a mulcsot. Így megúsztam a bokrok évi négyszeri gazolását (nagyon utáltam).

Az öntözést a régi ásottkútból oldom meg, de ennek a kapacitása nem túl nagy. A két búvárszivattyú kb. 15-20 perc alatt kirántja. Az újratöltéshez meg kell vagy 4 óra. Ezért megpróbáltam egy félautomata rendszert kialakítani. A szórófejeket este és reggel átpakolom és a szivattyúkat egy kapcsolóóra indítja, így négy nap alatt végiglocsolódik a kert.



A virágládákat pedig egy végigvezetett lyukacsos cső locsolja be minden nap.

Haszonnövényként eper szerepel jelenleg a terítéken, de már piroslik a ribizli is.


Andris egy hete elengedett kézzel ül és élvezi, hogy két kézzel tud játszani. Egy hónap és járás lesz belőle.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azért a két szöllő palánta az kemény!:)
Zozó