2009. szeptember 30., szerda

Lesarazás

Az előző bejegyzés kicsit régen íródott csak most került közreadásra. Azóta igen sok minden történt, de legyezni csak most tudtam.
A buborékok abbahagyták a fölfelé áramlást, a cefre megállapodott. Kiszedtem a törkölykalap lenyomására szolgáló eszközöket, még utoljára összetörtem a törkölykalapot, szépen lesimogattam egyenesre és leterítettem egy vékony fóliával. Tejfölnél valamivel sűrűbb sarat kevertem ki néhány vakondtúrásból és vízből, és ezzel a cuccal elzártam a levegőtől a letakart cefrét.


Az eredmény itt látható, még jó néhány napig a héjon erjed és tisztul a bor, és amikor már nem bírja el a törkölykalap a sár súlyát (behorpad a közepe), akkor lefejtem a bort és kipréselem a maradványokat. A tiszta bort és a présbort egy kicsit külön kezelem, csak amíg le nem tisztul mind a kettő.

Nincsenek megjegyzések: