2008. november 21., péntek

Préseltem

Kedd reggel álltam neki a préselésnek. A szivattyút beüzemeltem, a préskosarat összeraktam és elkezdtem belevödrözni a csodálatosan krémes matériát. A kétszeres darálás meghozta az eredményt, nagyon könnyű volt a lékinyerés. Kicsit több mint háromszáz liter cefrét tudtam betölteni a préskosárba egyszerre, közben a kicsorgó must ment egyből a hordóba. 19,5 mustfokot mértem.

Két adagban kipréseltem az egészet, három hordó és egy 50-es üvegballon lett forrás híján tele. Az edényeket kotyogóval zártam le, és a pötyögés meg is indult estére. A törkölyt sittes zsákokba pakoltam, ha lesz időm, leviszem Nagybátyámnak, hogy jó pálinkát főzzön belőle.




A vörös is présbe került. Gyönyörű színe lett, a 10 napos héjon erjesztés megtette a magáét. Egy hordó és egy ballon telt meg vele.



A tartályban szépen tisztul a bor a gravitáció és a kén jótékony hatásának köszönhetően. Kóstolva kicsit vékonynak tűnik, de jól iható, kellemes gyümölcsös bor. Nem is akartam ennél többet tőle. Ha szép tükrösre letisztul már másnak is meg merem mutatni. A nagy dolgokat a most hordóba került tételtől várom. A három napos héjon ázás, a szép (rothadásmentes) szőlő, és a kései szüret meg kell, hogy hozza a kívánt hatást.
Ma Andris elkezdett hasról megfordulni! :-)

Nincsenek megjegyzések: