2008. január 22., kedd

Tesztelgetés

Mivel még nincs saját borom, kénytelen vagyok mások hibáiból tanulni. Korábban írtam, hogy vettem néhány liter bort a szomszédoktól, legyen mivel megkínálni a betérőt. Ebből a Ottonel illatos frankó bor a Rizling meg éretlen újbor. És Szőlősgazda oldalán olvastam egy otthoni bortesztről. Ennyit az előzményekről.
Én is beszereztem egy bortesztet, és nekiláttam elemezni a borokat. Először a titrálható savakat néztem meg, ez mind a két bornál 9 g/l lett, ami rendben van. Mid a két bor elég savas de jól áll nekik. Aztán a kénessav szintet ellenőriztem és ez bizony nem lett túl jó a boroknál. A Bandi-bától beszerzett kétéves Ottonel 15mg/l értéke bizony kevés, kicsit meg kell majd kéneznem, hogy frissüljön a jószág. A Rizling Szilváni meg a maga 60mg/l értékével kicsit túl van kénezve. A szomszéd biztosra akart szerintem menni, ezért jól megkénezte a cuccot. Már átszellőztettem a bort, de ezzel még nagyon sokat kell várni hogy iható legyen. Kísérletképpen összeöntöttem a két bort egy kis üvegbe 40/60 arányban így a kénessav 40mg/l lett ami elfogadható, kíváncsi vagyok milyen bor lesz belőlük.

Nincsenek megjegyzések: