2010. június 23., szerda

Munkarend

A tavalyi és az idei év tanulságait figyelembe véve összeállítottam egy “mindenképpen időben elvégzendő munkák” listáját. Mivel az időjárás nem volt idén kegyes hozzám, - amikor jó idő volt én nem értem rá, amikor meg dolgozhattam volna, akkor kivert az eső – megint nehezítve lesz az összes teendőm. A hajtásválogatást, fattyazást, befűzést, ha időben el tudtam volna végezni, akkor ezek mind könnyű, kellemes fáradságot okozó gyorsan letudható munkák. De mostanra úgy megnőttek a hajtások, hogy kínszenvedés lesz ezeket letörni.


Munkarend:
Március 15.-ig erdőirtás, tereprendezés

Április 15.-ig Metszés
Április 30.-ig Lekötözés, az első kaszálás a pincénél és a sorok között
Május 30.-ig fattyazás
Június 20.-ig hajtásválogatás, második kaszálás a pincénél és a sorok között, tetővágás
Július 15.-ig befűzés a drótok közé, tetővágás
Július 30.-ig tetővágás
Augusztus 15.-ig fürtválogatás, kaszálás a pincénél és a sorok között

Nagyvonalakban ezek lennének azok a munkálatok, amiket semmiképp nem szabad a megadott időpont utánra hagyni, mert sokkal nehezebb elvégezni.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lehet, hogy ez idénre igaz, de a tetővágást valamikor júNnius vége felé célszerű elvégezni, (Péter,Pálkor). Idén a szőlő két hetes késésben van.

Samu írta...

Igaz. Bár eddig én a tetővágást akkor végeztem amikor már kezdett visszaborulni a hajtás és így árnyékolta volna a tőkéket. Ez az utóbbi két évben Augusztus elejére esett. De ennél is igaz, hogy könnyebben elvégezhető korábban.

tóni bá győrböl írta...

szia laci. én a tetővágást már folyamatosan csinálom mivel a kordonon az egyik vessző már igencsak elhagyta a felső drótokat, a többi veszőmeg igencsak alatta van. ezért folyamatosan kell figyelni a növekedésüket , ls befűzni a drótok közé, majd a tetejét levágni , ha akkora lesz.