2010. július 9., péntek

Rendet vágni a sűrűben

Az eddig elhanyagolt munkákat most nagy hirtelen nekiugorva majdnem teljesen el is tudtam végezni. A szombat reggeli felbuzdulásom során az első két sor hajtásválogatását, befűzését és tetővágását tudtam megcsinálni hajnali 5-től reggel 10-ig. Már akkor kiderült számomra, hogy brutál meló lesz az egész szőlőt elrendezni. Tegnap kivettem egy szabad napot és megpróbáltam mindent letudni egy nap alatt.
Először a sorközöket kaszáltam le damilos kaszával. A damilgyilkos kamilla és az akácfa csemeték megtették hatásukat, a nyolcadik sor után elfogyott a damilom. Tulajdonképp nem is baj, mert az erdő felöl maradt két sor damillal nem kaszálható, ott mindenképp a bozótvágó tárcsa kell.

A tető megvagdosásával folytattam és ezt a teljes szőlőn végig vágtam. De a hajtásválogatást csak hat soron tudtam befejezni, gyorsan rám sötétedett. Az erdő felöli két sort csak a jövő héten tudom befejezni, mert Jancsi bátyó időközben permetezett és három napig a közelébe sem szabad menni a szőlőnek.

1 megjegyzés:

gabssy írta...

A damilos kaszáról: egy ismerősöm tippje szerint kiválóan használható bicikli fékbovden darabjával is, csak vigyázni kell, nehogy az ember lábát is elkapja, mert úgy csontig vág. :-(
Mindenesetre jóval tartósabb, mint a damil (bár magam sohasem próbáltam így).