2010. augusztus 31., kedd

Szüret előtt két héttel

Nyaralások alatt rendesen kipihentem magam és újult erővel vetettem magam a szőlőre. Szomorúan konstatáltam a következőket. A szőlő még majdnem teljesen éretlen. Vannak fajták, amik nagy valószínűséggel nem is fognak beérni (pölöskei, meg a nagy szemű csemege). A friss kultivátorozás hatására alig lehet közlekedni a sorok között. Megnőtt a gaz. Az Irsait lezabálták a vadak.



Szlanka, már majdnem piros.


Harisnyában a haj.




A vadkárt már elég sok helyen fölfedeztem, ezért a blog hozzászólásaiban kapott tipp alapján, nejlonharisnyába csomagolt hajat akasztgattam a sorok közé. Remélem, ez távol tartja a jó étvágyú jószágokat.
A sorok közé nejlenszatyrokat kötöztem. Ha ezeket fújja a szél, remélhetőleg a seregélyeket egy kicsit elriasztja.
A sorok között járva, végigkóstolgattam a fürtöket. A napos felükön nagyon finomak, de a másik felük még harsányan zöld. Azt hiszem az idei szüret nem a cukorfokok tobzódásáról fogy szólni. Az ősz is olyan, mint a nyár, hűvös, csapadékos. Ezért úgy döntöttem semmi értelme várni a szürettel. A muskotály két hét múlva teljesen érett lesz, tovább a tőkén hagyni nincs értelme, mert csak megrothad. Szüretelünk.

1 megjegyzés:

Kajzi írta...

Szia!

Én már túl vagyok az Irsai szüreten, 15 fokkal szedtem le, nem mertem tovább fenthagyni, mert nem lesz benne sav, úgy, mint tavaly :( Tavaly ilyenkor 17,5 fokos volt!
A chardonnay még nálam is nagyon éretlen, szeptember végére tervezem a szüretet, még kb 1 hónapig dolgozik a tőkén, örülni fogok, ha eléri a 17 fokot!
Ahogy mondtad, ez egy ilyen év, nem a cukorszüretről fog szólni, az tuti!

Üdv:

Kajzi (Hobbyborász)