2009. május 17., vasárnap

Fattyazás

A telepítés utózöngéjeként még megmaradt 45 helyre elültettem az Irsai oltványokat. A szombati telepítés nagyon jól ment, de csak 350 tőke teljes elültetése sikerült, pedig este nyolcig teljes erőből nyomtuk. Ezért kedden szabadságot vettem ki, és lerobogtam befejezni a befejezni valót.Szorgalmi feladatként még végigjártam az új telepítésű sorokat és ahol nem sikerült az oltványok teljes eltemetése, ott egy-egy lapát földet dobtam még rájuk, hogy biztosan meg tudjanak erősödni, nehogy a szárazság kitoljon velük.

A másik elvégzendő munka a fattyazás volt. Körbejártam az összes sort és a tőkék oldalán növekvő hajtásokat letörtem. Igazán könnyű munka, csak itt-ott nehezítette meg a dolgom a vadalany kibújása és annak erős hajtásai. A leveleken itt-ott találtam néhány betegségre utaló nyomot, ezért nekiláttam némi hajtásválogatásnak. A még igen zsenge hajtások közül kiszedtem, ami nem hoz termést és nagyon közel van a tőkefejhez. Ezzel csökkentetem a hajtások sűrűségét, fényellátását és növeltem a permetezés hatékonyságát.

Nincsenek megjegyzések: