2008. július 17., csütörtök

Szónoki emelvény

A bor erjesztése, tárolása és érlelése a hordóban megoldható. Hordót a szónoknak, meg a borásznak. Na de milyet. Először is olcsót, mert a büdzsé korlátozott egy bérből és fizetésből élő családnál. Másodszor viszonylag nagy űrtartalommal kell bírnia a cuccnak, mert 700 tőkének a levét kell letárolni, de fontos az is, hogy könnyen mozgatható legyen egy ember számára, mert a mosogatás, fejtegetés során nem lesz segítségem, meg le is kell vinni a pincéhez, szóval be kell, hogy férjen a kocsiba.Az ideális nagyság a 200 liter körüli.

Kezdőszőlész blogján olvastam, hogy Ő használt barrique hordókat vett nemrég. Megadta nekem a beszerzés helyét, és felvettem egy igen szimpatikus Úrral a kapcsolatot. Mivel az ország másik végében van az üzlet első körben azt beszéltük meg, ha járnak a székes főváros felé, akkor jelentkezik. Sajna nem jártak akkoriban, ezért azt javasolta, hogy kiküldi futárral. (nem a sakkfigura) Házhoz szállították a hordókat, szám szerint hat darabot.
Azért haza hozattam a hordókat, mert a kimosásuk viszonylag nagy mennyiségű vizet igényel, ami a pincénél kannákban cipelve állna rendelkezésre. Szerintem beleszakadnék mire odacipelem. Nagy mosogatás következik a napokban. Terveim szerint beszámolok a részletekről továbbra is.

Nincsenek megjegyzések: