2008. június 24., kedd

Befűzés

Szőlő annak való, aki minden munkát időben el tud végezni. Ez most rám nem áll. Kezdenek összecsapni a fejem fölött a hullámok. Nagyapám erre azt mondta volna, hogy „megint egy seggel akarsz megülni két lovat”.

Alapvetően ateista természet vagyok, de egy felsőbbrendű Murphy –ben hiszek. Nálam ez úgy jelentkezik, hogy ügyfeleim két hónapig csendben és elégedetten használják gépeiket, a melóhelyen viszonylagos nyugalomban termelem a profitot, majd egyszer csak elszabadul valami, és mindenkire egyszerre jön rá a cserélhetnék, javíthatnék, rejtélyes hibajelenség orvosolhatnék. Általában akkor, amikor helyt kéne állni a rendszeres fizetést biztosító munkahelyen is, mert valami extra meló van. Most még tetézte a dolgot a sulibeli vizsgázás és a szőlő munkaigénye.

Két hete a hajtásválogatást hat soron könnyedén meg tudtam csinálni, fél nap alatt. Most annyit erősödtek a hajtások, hogy ugyanannyi idő alatt két sorral végeztem. Elkezdtem befűzni a dupla drótok közé a vesszőket. Ez nem egy leányálom munka. Főleg nem kánikulában 8,3-as UV-B riasztásban. A nap mérlege, hogy a drót megnyúzta a csuklómat meg a kézfejemet, plusz jól leégtem, de az egyharmadát befűztem. Be kell szereznem egy hosszúszárú vékony kesztyűt.

Nincsenek megjegyzések: