2012. április 4., szerda

Új mánia

Megosztanám ezen fórumon a legújabb mániám. Kitört belőlem
az ősparaszt, már nem először. Kertes házban lakunk, de a kert elsősorban a
pihenést és a játékot szolgálja, ami teljesen rendben is van. Négy magasított
ágyásban termelgetünk mindenféle nyári zöldségeket, meg epret. Az epres ágyások
fölé február végén építettem egy kis fóliasátrat, így már virágzik az eper
odabent, míg a kint hagyott tövek csak most kezdenek éledezni. A youtubeon
belebotlottam néhány mániákus amcsiba, akik zsebkendőnyi területeken
termesztenek mindenféle cuccost.

http://www.youtube.com/watch?v=rYhk52dH4Lo&feature=related

A jelszó Függőleges Kert! Rettentően megtetszett az ötlet nagyszerűsége és
egyszerűsége. Fogsz egy vödröt, kifúrod az alját, beleteszed a palántát fejjel
lefelé, föltöltöd földdel és fölakasztod a vödröt egy napos helyre. Rendesen
locsold és szüretelsz. Nem kell kapálni, gyomlálni, kötözgetni. Mivel minden
palánta gyökere kap csak vizet a locsoláskor, ezért nem igen kell permetezni.

http://www.youtube.com/watch?v=qOadilqJeeg&feature=related

A másik módszer amit már ki is próbáltam a raklapból kialakított függőleges kert.
A raklap hátulját geotextillel lezárva, földel megtöltve és a palántákat
beleültetve, szép kis keretecske alakítható ki. Az első ilyen alkalmatosságba
epreket ültettem és betettem a fóliasátorba, az ágyások mellé. Az ágyások
fölött két deszkára földdel teli sitteszsákokat pakoltam. Az oldalukat
bevagdostam és a lyukakba ültettem a palántákat. A zsák tetején bevezettem a
lyuggatott locsolócsövet, és a végét kivezettem a sátorból, Ezt a termesztési
módot meg a japcsik tették fel a tubera és szerintem ez is zseniális. Szóval
most mindent kipróbálok, és jövőre, ami a legjobban beválik azzal a rendszerrel
termesztem a cuccokat.

http://www.youtube.com/watch?v=qQjfsI3vSR4&feature=related

1 megjegyzés:

Inzám Sándor írta...

Szia!

A sittes zsákok tetején elvezetett locsolócső gondolom csak ott van kilyuggatva ahol a zsákot megvágtad, ugye? Hogyan rögzítetted a csövet a zsákokra? Alul a zsákok ki vannak lyuggatva a felesleges víz miatt, vagy inkább figyelsz hogy ne legyen túlöntözve a föld?

:-) Jó sok kérdést feltettem bocsánat de láma vagyok én ehhez, a szőlőt nemigen öntözöm. Amúgy nagyon jópofa ötlet tisztára kedvet kaptam hozzá.