2009. július 1., szerda

Vihar előtt

Gyöngyösön éppen megúsztam a vihart, amikor nagy dirrel-durral lecsapott a városra. Nagy kövér esőcseppek placcsantak szét a szélvédőn, amikor nagylihegve beszálltam a kocsiba. Az ÉMÁSZ-nál meg a városházán jártam, Elvi szolgáltatási nyilatkozatot kellett kérnem ÉMÁSZ-éktól, hogy leadhassam az építési hatóságnak. Ugyanis arra vetemedtem, hogy építkezni akarok a szőlő melletti telken.Na, nem egy villát akarnék én kacsalábbal meg forgással, csak egy kis aranyos házikót a hegy lábánál, ne kelljen hazabumlizni egy átdolgozott nap után. Ez manapság már elég nehezen kivitelezhető tisztességesen. A rendezési terv szerint a telekre szerszámtároló meg présház épülhet 30 nm nagyságban, ami valljuk meg elég kicsi. De nem is akartunk nagyobbat. Áron barátom megtervezte, a tervekre rányaltam a 20000 HUF illetékbélyeget, és beküldtem a hatóságnak.Csak egy sufni az egész, de ennyi kötözködni valót még a családi házunkon sem találtak annakidején. Egyszer át lett tervezve, és már a második hiánypótlás is be kellett, hogy érkezzen hozzájuk. (Hogy egyszerre miért nem jutott eszükbe?) Olyan dokumentációkat kértek, amik egy üzemcsarnok építéséhez vannak előírva 200 nm felett.Leadtunk mindent és, ha még mindig kell valami hozzá, azt is leadom, makacs egy ember vagyok, nem tudják kibe kötöttek bele.
A szőlőben rám vár a hajtások befűzése a felső drótpárok közé, meg a gaztalanítás. Az esők robbanásszerű gazfejlődést eredményeztek, amik főleg az új telepítésnél problémásak. A permetezésre nincs gondom és amennyire meg tudtam ítélni így távolról, nem ütötte fel fejét semmi kórság. Persze ebben a nedves meleg időben pillanatok alatt elszaporodhat valami nyavalya.
A sorok közé csak nyakig érő gumicsizmában lehet behatolni, ami momentán nem volt nálam, úgyhogy biztonságos távolságból a fűről fényképezgettem.

A talaj vízkészlete nagy valószínűséggel helyreállt a két hónapos szárazság után, most már jöhetne a meleg néha egy kis esővel.

Ha már ott jártam, gyorsan megnéztem a borokat is. Jól kiforrtak, még kicsit zavarosak, de már alig széndioxidosak. Hétvégén kapnak egy kis ként és néhány hét múlva le is szűröm mindet és lepalackozok belőle egy csomót a jobb eltarthatóság miatt.

Andris néha elfelejt kapaszkodni állás közben, nagyon ügyesen mászkál, és mindent fel akar fedezni. Ezerrel integet minden vonatnak.

Nincsenek megjegyzések: